Köpvillkor


Behandling av Personuppgifter

I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt GDPR (General Data Protection Regulation) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice. Informationen du lämnar om dig själv används endast internt. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. BabyWorld använder uppgifter från kundregistret även för utskick om våra produkter. Du kan när som helst avregistrera dig från nyhetsbrevet via instruktioner i nyhetsbrevet.

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta oss snarast om något känns oklart. Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni oss med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.

Utlämningsställe

Din vara levereras beroende på hur du har valt att få den skickad. Väljer du att få den via utlämningsstället levereras den alltid till närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS-avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning. Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order.

Leveranstid

Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Leveranstiden är vanligtvis 3 - 5 arbetsdagar från beställningsdagen, se info på den enskilda produkten. Produkter som måste beställas tar vanligtvis 5-21 arbetsdagar att leverera om längre leveranstid gäller kommer du att kontaktas via e-post eller telefon. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.Obs! Vid större kampanjer samt runt högtider så kan leveranstiden vara något längre än normalt. Detta beror främst på högtryck hos transportörer och är inget unikt för vår butik.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjäns. S Baby tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar er om leveransen är försenad och det är viktigt att du erhåller varan inom viss tid.

Transport

All transport sker med hjälp PostNord.

Anmäl transportskador eller saknat gods så fort som möjligt och utan dröjsmål till S Baby. Dock max 7 dagar efter mottaget gods. Det är därför viktigt att du kontrollerar din beställning vid mottagande.

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Babyworld reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser. Vid större kampanjer kan det vara så att vårt lagersaldo inte uppdateras tillräckligt snabbt, vid ett sådant tillfälle har BabyWorld rätt till att makulera den order som inkommit efter dess att vårt lagersaldo varit slut.

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

EJ uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 250 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter

Priser

Alla priser på vår webbsida är angivna i SEK, inklusive moms

DELBETALA FRÅN 50 KR/MÅN MED KLARNA KONTO

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

• Få alltid varan innan du betalar

• Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet

• Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

• Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura

• Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad

• En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp

• Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

• 0 kr i uppläggningsavgift.

För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr.Klarna samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. BabyWorld hanterar aldrig kundens kortuppgifter. Kunden kan endast handla med kort utställda inom Norden.

Öppet köp, retur & Ångerrätt

Du har öppet köp inom 30 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Öppet köp gäller i 30 dagar tillämpas endast om produkten finns kvar i vårt sortiment i samma årsmodell & färg, annars gäller endast 14 dagar full returrätt genom lagen om distanshandel.

Vid önskad retur på enstaka eller fler artiklar i ett artikelpaket eller i ett offertpris erbjudet av oss som baseras på en total köpesumma, antal artiklar, paketrabatt, köp 2 få 1 på köpet eller liknande erbjudanden så justeras alla ej returnerade artiklar i erbjudandet till ordinarie pris om inget annat är överenskommet med oss.

Kläder får provas, men ej användas. Returrätt gäller inte underkläder. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong.

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.

Du måste själv bekosta returporto, 79kr / kolli. Vid önskad retur vänligen kontakta kundtjänst och be om en retursedel. Retursedel skickas endast på e-post och skrivs ut av kund och fästs på ditt paket. Vi skickar inga retursedlar via post. Vi hanterar inte byten utan ber dig istället returnera varan och göra en ny beställning

.